Jak zaprojektować wizytówkę?

Jak zaprojektować wizytówkę?

Te biznesowe multinarzędzia spełniają wiele z podstawowych potrzeb profesjonalistów: reklamę, rozpoznawalność marki, wezwanie do działania i oczywiście informacje kontaktowe. Po odpowiednim zaprojektowaniu, te kieszonkowe billboardy mogą pozostawić trwałe wrażenie i stworzyć dożywotnich klientów od przechodzących obcych.

Wizytówka to niewielka, drukowana, zazwyczaj w rozmiarze karty kredytowej, papierowa karta, na której znajdują się dane firmy, takie jak nazwisko, dane kontaktowe i logo marki. Projekt wizytówki jest istotną częścią Twojego wizerunku marki i powinien stanowić jej wizualne rozszerzenie.

W tym przewodniku przejdziemy przez wszystko, co musisz wiedzieć o projektowaniu wizytówek, abyś mógł powiedzieć swojemu projektantowi dokładnie to, czego chcesz. Wizytówki powinny być przede wszystkim osobiste, więc ten przewodnik wyjaśnia, jakie są twoje opcje dla karty, która jest najbardziej… ty. Ale zanim przejdziemy do 8 kroków projektowania wizytówek, porozmawiajmy trochę o tym, czego będziesz potrzebował, zanim zaczniesz.

Zanim zaczniesz…

Niezależnie od tego, czy jesteś indywidualnym freelancerem, założycielem młodego startupu, czy też częścią uznanego przedsiębiorstwa, istnieją dwa kluczowe komponenty projektowe, które należy sfinalizować, zanim jeszcze zaczniesz myśleć o wizytówkach:

  • Gotowe logo
  • Kolorystyka marki

Logotypy i kolorystyka to dwa najważniejsze wybory wizualne w budowaniu marki. Te elementy nie tylko odegrają dużą rolę w tworzeniu Twojej wizytówki, ale także pomogą wpłynąć na inne obszary, takie jak układ i tożsamość.

Nie mamy czasu, aby zrobić te tematy sprawiedliwie, ale odnieść się do naszych poprzednich przewodników:

Jak zaprojektować logo: ostateczny przewodnik

Kolory marki: wszystko, czego potrzebujesz, aby wybrać idealne pigmenty swojej marki

Poznaj siebie

Jest jeszcze jedna czynność wstępna, która sprawia, że pozostała część procesu projektowania wizytówek przebiega sprawniej. Musisz wiedzieć, co chcesz przekazać. Jaką jesteś marką, jako osoba indywidualna czy firma? Co chcesz, aby Twoja wizytówka powiedziała, nie tylko słowami, ale i projektem?

Jest to również temat godny własnej dyskusji, więc jeśli chcesz zanurkować głębiej, oto krótka lista pytań, które należy zadać sobie, aby określić swoją osobistą tożsamość marki. Kilkuminutowa refleksja nad Twoją osobistą marką pomoże z niektórymi pytaniami projektowymi dotyczącymi wizytówek, szczególnie jeśli chodzi o eksponowanie Twojej osobowości.

Kiedy już będziesz miał swoje logo, kolorystykę marki i dobre wyobrażenie o tym, co chcesz, aby Twoja karta mówiła o Tobie, jesteś gotowy do rozpoczęcia. Wystarczy wykonać 8 kroków poniżej, aby określić, który projekt wizytówki będzie dla Ciebie najlepszy.

  1. Wybierz swój kształt

Jeśli już zdecydowałeś się na tradycyjną, prostokątną wizytówkę, możesz przejść do drugiego kroku. Jeśli jednak chcesz poznać wszystkie swoje opcje, nawet strategie spoza pudełka, kontynuuj czytanie.

W miarę jak techniki drukarskie stają się coraz bardziej zaawansowane i przystępne cenowo, profesjonaliści mają coraz więcej miejsca na odkrywanie alternatywnych kształtów. Technika druku polegająca na wykrawaniu pozwala na wycinanie dowolnych kształtów, które chcesz i nadal drukować luzem.

Na konserwatywnym końcu spektrum można było po prostu zaokrąglić narożniki, aby uzyskać bardziej przyjazną wizytówkę. Ale jeśli naprawdę chcesz być zabawny lub wyróżniający się, można użyć praktycznie każdy kształt: maskotki zwierzęce, zarysy produktów, które sprzedajesz, lub kształt, który jest całkowicie oryginalny.

Możesz nawet zbudować cały motyw swojej wizytówki wokół sprytnego cięcia. Projekt wizytówki Cireson wykorzystuje kształt, aby naprawdę podkreślić wizerunek pracownika, nadając mu bardziej osobisty, a przez to bardziej przystępny wygląd.

To, czy użyć kreatywnych kształtów, czy nie, zależy od obrazu, który chcesz przekazać. Specjalne kształty sprawiają, że wydajesz się bardziej zabawny i pomagają zrobić wrażenie, ale mogą mieć negatywny wpływ na bardziej formalne branże. Chcesz też pamiętać o logistyce, na przykład o tym, jak karta mieści się w portfelu.

Być może będziesz chciał powrócić do opcji wykrawania po ukończeniu projektu w kroku 6. Na przykład, niektóre firmy, takie jak STIR powyżej, lubią wykrawać obszary swojego logo.

  1. Wybierz swój rozmiar

Twoją następną decyzją jest rozmiar karty. Zależy on głównie od standardu danego kraju, więc jest to dobre miejsce na początek. Nawet jeśli planujesz się wyróżnić, musisz wiedzieć, co robią wszyscy inni, aby przeciwstawić się temu.

North American Standard: 3,5 × 2 in. (88,9 × 50,8 mm)

Norma europejska: 3,346 × 2,165 cala. (85 × 55 mm): 3,346 × 2,165 cala.

Oceania Standard: 3,54 × 2,165 cala. (90 × 55 mm)

Bez względu na rozmiar, przy projektowaniu zawsze należy brać pod uwagę trzy czynniki:

Obszar wykrwawiania: najbardziej zewnętrzna część karty, która może zostać usunięta.

Linia cięcia: linia docelowa dla kart tnących.

Linia bezpieczeństwa: wszystko poza tą linią jest narażone na błędy cięcia. Nie pozwól, aby istotne elementy, takie jak tekst lub logo, wypadły poza tę linię.

Podczas gdy te obszary różnią się w zależności od wielkości i drukarki, bezpiecznym zakładem jest ustawienie linii cięcia na 0,125 in. (3 mm) od krawędzi. Stamtąd należy ustawić linię bezpieczeństwa na 0,125 cala. (3 mm) od linii cięcia. To jest 0,250 cala (6 mm) od krawędzi obszaru odpływu do wnętrza obszaru bezpieczeństwa.

  1. Dodaj swoje logo i inne elementy graficzne

Teraz zaczynamy kreślenie elementów wizualnych projektu Państwa wizytówki, przede wszystkim logo. Logo powinno zająć centralne miejsce na wizytówce, choć inne rozkwitają, a drugorzędne elementy graficzne mogą być czasem przydatne.

Nie zapominaj, że masz do dyspozycji dwie strony. Jedną ze strategii jest poświęcenie jednej strony wizytówki wyłącznie logo, natomiast druga strona pokazuje dane kontaktowe danej osoby. Jest to jednak tylko jedna z wielu strategii, więc nie krępujcie się eksperymentować z umieszczaniem logo, aż znajdziecie taką, która odpowiada waszym gustom.

https://e-drukuje.pl/

Previous Top 8 wskazówek dotyczących wyboru kserokopiarki
Next Rodzaje płytek ceramicznych

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Artykuły biurowe: co się przyda?

Aby biuro mogło funkcjonować sprawnie i bez niepotrzebnych problemów, musi być odpowiednio wyposażone. Artykuły biurowe to naprawdę szeroka kategoria produktów oferowanych przez różnych producentów. Zobaczmy, co mamy do wyboru i

Strefa Biznesu 0 Comments

Nie tylko IT gwarantuje wysokie wynagrodzenia

Najwyższe wynagrodzenia, zarówno pracownikom niższego szczebla, jak i specjalistom oferują branże IT i Business Intelligence. Kierownicy i dyrektorzy mogą zaś liczyć na największe zarobki w obszarach doradztwa, consultingu i prawa. Poza specjalizacją, kluczowym czynnikiem który

Strefa Biznesu 0 Comments

Hurtownia fryzjerska

Warto jest zaopatrywać się w hurtowni fryzjerskiej Warto jest zaopatrywać dzisiaj w hurtowniach fryzjerskich i nie jest to wcale truizm. Obecnie mamy bowiem wiele różnych możliwości i wcale nie musimy

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź